Tuesday, May 3, 2011

KaKi BoDeK!!!! HaMpEh..

holla gengs..

en3 kali ni berkait rapat ngan en3 En. KM beberapa hr lepas. korang leh tgk ni.

ekceli aku terpanggil utk nak tmbh sket2 lg je berkaitan topik ni tp secara umum la bukan saja di opis malah di rumah jugak dimana-mana.

sure korang penah kenal or ada kaitan ngan org2 mcm ni dlm dunia ni kan..

so do i...aku mls nak layan org cenggini but tpaksa..aku buka topik kaki bodek so korang leh la komen if korang ade experience bdepan ngan makhluk paling seksa kat dunia ni..hehe

kaki bodek = kuat ampu x kira ngan bos or family or ngan keadaan psekitaran mengikut kesesuaian utk kepentingan diri sndr..ni bg pendapat aku maksud sebenar kaki bodek..tp bg aku napa la dia guna kaki je nak bodek, lain2 anggota pun leh guna kan, cam tgn ke, mulut ke, tinga ke, idung ke..kan kan..sian anggota yg lain di anak tirikan oleh beliau..

sebab2 napa kaki bodek disayangi org sekeliling...aku pecahkan kepada 2 la ek...di opis n di rumah/persekitaran...


1) opis :: buat2 bz depan bos padahal x de keja pun sgt..eksen ja lebey..

rumah:: bl org yg dia nak bodek ade especially MIL akan purak2 rajin bt keja umah..

2)opis:: bila bos x de masuk lewat, coz dah tau awal2 bos x masuk..hikhik(gud idea kan)

rumah:: biasa bgn lewat bl x de FIL or org2 tertentu, tp bl ada FIL bgn awal, tunjuk baek la kononnye...

3)opis::bos blk lewat kita pun blk lewat, sbbnya nak tunjuk kat bos kita pekerja yg berdedikasi la konon, klu x blom sempat time blk batang idung dah x nmpk, bkn je btg idung tp taik idung pun x nmpk dah..huhu

rumah: FIL ade dan2 bw bakal bini blk awal sbbnya nak amik hati, takot kantoi, padahal klu jauh kul 2-3 pg pun x pe hntr blk...

4)opis::org len bt keja org len dpt nama, best kan org mcm ni..final task bg dia, yg permulaan org len bt..terbaek seh!!!

rumah::tlg2 kat dapur x penah, tp bl makan puji melambung(bijak strategi ni, MIL plg suka sbb masakan dia sedap..ilang panas hati sebelum2 ni..hehe)

5)opis::sll nmpk cam blk lewat padahal pas je org len kuaq dia pun cabut.at last esok dtg ckp blk mlm..huhu..

rumah::smpai umah awal ngan bakal menantu kesayangan MIL, tp x beberapa lama bt2 lupa beli brg n blk smpai 2-3 pagi..

6)opis::purak2 kaya spy dpt tunjuk kat org len dia la sempoi.padahal utang keliling pinggang,cite x penah nak jatuh..

rumah::purak2 ngan FIL gaji melebihi had, sggup belanja itu ini amik hati pas2 siap cite kat org bole beli umah besau, keta besau, simpanan besau..semua besau2 je..MIL mmg sah2 syg, anaknya dpt laki/bini kayo..(yeay...aku kayoooooo)

setakat ni je yg dpt aku pikiorkan..if korang rs nak tmbh sila lah tolong komen..hehe...

1 comment: