Tuesday, February 22, 2011

cuba menjadi yg terbaek.....

salam syg bt smua..

prasaan sayu selepas mbaca blog doa bt alanna mbuatkan aku mengenal erti dugaan dan ujian Allah s.w.t kpd stiap insan x smuanya sama n even klu sama pun pasti caranya berbeza2..syukur alhamdulillah aku hanya diuji dgn beberapa dugaan wpun bg aku besar tp x sebesar yg dialami oleh mereka diluar sana..sedey,sayu,pedih,pilu dan pelbagai prasaan yg x dpt digambarkan disini..namun aku masih bsyukur Allah mengurniakan kpd aku seorang suami yg sgt2 baek bt aku,ibu yg penyayang dan keluarga yg sgt2 supportive..stiap dugaan n ujian Allah datang akan aku kongsi bsama suami serta keluarga..

march 1995
-ujian pertama datang..bapa telah pergi bt slamanya sminggu sblum aku menduduki upsr...

june 2009
-selepas ja aku bkahwin sesuatu tragedi berulang kembali dlm keluargaku..x dpt nak mhadapi ujian ini, namun bsyukur Alllah membantu stiap urusan dan memakbulkan doa stiap keluargaku..

dis 2009
-peristiwa yg x dpt dilupakan berlaku kpd ibuku..x disangka terjadi lg peristiwa lama ini..mak sakit trok skali lg..ujian Allah dah tetapkan,namun aku,en.suami dan family yg lain gilir2 mjaga mak..aku bsyukur dpt suami yg begitu membantu dlm segala hal..

dis 2010
-skali lg mak sakit n tetap pada tarikh yg sm..pelik tp benar..tu lah ketentuan Allah..doa kami smoga mak sihat sj..aku menjaga mak seperti biasa bersama suami..kebetulan en.suami cuti sekolah time 2..gilir2 ngan kakak n abg..seorg ibu mampu mjaga anak seberapa ramai pun namun seorg anak x mampu menjaga ibunya seperti yg dilakukan oleh ibu..kenapa???atas dasar kerjaya...kerja membataskan aku mjaga mak sepenuh masa..sedey tgk keadaan mak time 2...smakin sedih bila mak asyik ckp mgkn da smpai msnya,mak sll nangis kat aku n suami yg kononnya dia dah byk menyusahkan kami ber2..mak x penah menyusahkan kami ber2 sbb x terbalas jasa mak..

2011 menjelma
-memberi seribu makna n sinar dlm hidup aku..doa aku bersama suami serta keluarga aku smoga aku n suami dikurniakan seorang cahaya mata yg sihat serta sempurna sifat untuk melengkapi lg kehidupan kami sbg spasang suami is3..biarlah apa org nak ckp,napa lama sgt,bila lg,x dak pape lg ka??yg mampu aku ckp blom rezeki lg,wpun sbnrnya aku sndr x pasti bila Allah akan berikan aku anugerah yg x ternilai 2..aku pcy smua dtg drNya dan akan kembali kpdNya..wpun sedey namun aku tpaksa trima ketentuan mu..x putus2 doa n harapan untuk anugerah yg 1 ini..n aku pcy x smua yg aku inginkan akan dikecapi sekelip mata tanpa usaha dan doa kepadaNya yg 1..kdg2 aku tpikir x penahkah org yg bertanya 2 memahami prasaan org lain??mcm mn klu benda yg sm jd kat diri sndr??tepuk dada tnya selera..hrp dimaafkan jika ada yg trasa atau yg terkilan ngan nukilan aku ni..sekadar bkongsi pendapat dan pengalaman hidup..doakan yg terbaek tuk aku n en.suami..hope Allah makbulkan doa kami...

No comments:

Post a Comment